Sprawozdanie finansowe elementy

Zmiany w ustawie o podatku VAT zaczynające od 1 stycznia 2015 roku sprawiły, że kasy fiskalne były się niezbędnym elementem stanowiącym podstawę do rozliczenia działalności. Chociaż nie wszystka osoba zakładająca działalność gospodarczą musi posiadać taką kasę.

Zwolenia z celu posiadania kasy Kasy nie są konieczne w wypadku osób, których roczne zakupy nie przekraczają 20 tysięcy złotych, przy czym obowiązek posiadania kasy dotyczy tylko firm, które powodują sprzedaż na pracę osób fizycznych i rolników. Jednocześnie firmy, które zajmują cel prowadzenia rozliczeń z wykorzystaniem kasy, muszą ewidencjonować każdą transakcję, do jakiej uzyskało po zakupieniu kasy. Natomiast firmy, jakie w układzie roku przekroczyły zakupy w wysokości 20 tysięcy złotych, powinny rozpocząć ewidencjonowanie zysków z wykorzystaniem kasy po 2 miesiącach oczekując z dnia, w jakim przekroczyli wspomniany limit. Kas finansowych nie muszą oraz mieć przedsiębiorstwa, które prowadzą usługi edukacyjne, finansowe, ubezpieczeniowe oraz telekomunikacyjne. Ulga za zakup kasy Zakup kasy to wydatek rzędu kilkuset złotych, jednak przedsiębiorca, który zakupi kasę fiskalną, może polegać na ruch w wysokości do 90% wartości zakupu, przy czym wartość odliczenia nie może przekroczyć 700 złotych. Aby wygrać z takiego odliczenia, przedsiębiorca, który zakupił kasę fiskalną, musi zdać w bezpośrednim urzędzie skarbowym pisemne poinformowanie o czerpaniu z kasy zanim zacznie spośród niej przyjmować, z dokładnym określeniem miejsca użytkowania kasy z dokumentem zakupu kasy oraz zaświadczeniem o spełnieniu wymogów dotyczących urządzeń rejestrujących zgodnie z ustawą o podatku VAT. Ulgę daną na zakup kasy można jednak stracić, gdy kasa nie jest serwisowana. Razem z ustawą urządzenia rejestrujące sprzedaż należy serwisować choć raz na 25 miesięcy w profesjonalnych serwisach. Bycie kasy fiskalnej połączone jest również z obowiązkiem przechowywania kopii wystawionych paragonów (przez 2 lata) oraz raportów dziennych, tygodniowych i miesięcznych (przez 5 lat), od końca roku rozliczeniowego, w jakim stanowiły wydane. Oczywiście posiadacz kasy ma cel wystawiania oryginalnych paragonów klientom.