Program pos cce

POSM z angielskiego point of sales materials – można przetłumaczyć jako artykuły reklamowe, które zajmują za zadanie wspieranie sprzedaży w kierunku sprzedaży. Natomiast współcześnie POS – point of sale jest wtedy pomysł dedykowany dla każdego sklepu, który współpracuj z jakimś miejscem kasowym. Dzięki niemu kasjer może wprowadzić rabaty czy ceny objęte specjalną reklamą w biznesie.

 

Materiały reklamowe, a jakie? W magazyn materiałów POS lub POSM wchodzi: lightbox czyli podświetlona reklama będąca wzmianki o produkcie; stojak na ulotki zgodnie z reklamami rzecz jasna; wobbler czyli ruchoma zawieszka zlokalizowana na półce sklepowej znana w logo jakości także inne informacje; stand to trybunka, jaka stała opatrzona brandem marki służy dla hostess w punkcie reklamy artykułu w punkcie sprzedaży; topper czyli plansza zamieszczona nad standem również opatrzona brandem; potykacz to domowa nazwa narzędzia reklamowego, czyli stojak z informacjom hasłem marketingowym zamieszczony np. na chodniku przy wejścia do sklepu, banku , punktu gastronomicznego; kaseton – wielki nośnik zawierający m.in. nazwę, powieszony na domu, w którym mieści się placówka, a w galeriach handlowych nad witryną lokalu. Istotną rzeczą jest ostatnie by kaseton był adekwatnie duży, a treść idealnie dopasowana do reszty, żeby była przede wszystkim dostępna – im nieco reklamy na kasetonie tym dokładnie. Innymi nowszymi lekami są m.in. monitory zlokalizowane np. przy kasach fikanych, które dają ofertę przyciągającą do obrotu. Wyspa lub tzw. końcówka w dużych sklepach opatrzona licznymi komunikatami, które planują zachęcić konsumenta. Warto tutaj nadmienić, że wyspa czy reszta to sam z tematów merchandisingu. Podsumowując materiały POSM możemy podzielić na dwie grupy: lekkie i mocne. Te pierwsze to bardzo przyjazne materiały np. ulotki, długopisy, banery, balony z nadrukiem, naklejki, wobblery etc. a proste to kasetony, infokioski, monitory, standy. Organizacja, która jednoczy producentów materiałów POS to POPAI. Warto wspomnieć, że stanowi więc organizacja non-profit i stała ustanowiona w 1936 r. a wtedy jest najstarszą organizacją branżową marketingu. W jej skład wchodzi około 1700 członków w 45 krajach. W rodzimym świecie oddział stowarzyszenia zaistniał w 2008 r.