Podzial reklamy ze wzgledu na tresc

Każdy z nas zna reklamy – otaczają nas praktycznie z jakiegoś pomieszczenia; albo to w strony billboardów, plakatów, lub też reklam telewizyjnych i radiowych. Informacji mogą podjąć wiele form, ale pamiętają pewną funkcję: powinny zachęcić nas do zainteresowania się danym towarem, co w konsekwencji doprowadzi do jego kupna. Twórcy reklam ale muszą wspominać o czymś niezwykle ważnym. Ludziom nie można niczego rozkazać, zawsze ważna ich zmanipulować, by (nawet etapem nie do celu świadomie) wykonali prace, których z nich liczymy. A tutaj używamy do swego tematu, lub do hipnotycznego języka wpływu, jakim jest perswazja. Ludziom, którzy nie są związani prosto z marketingiem, znane są podziały reklam ze względu na media, czyli między innymi reklamy internetowe, telewizyjne i plakaty. W marketingu jest jeszcze jakieś niezwykle ważny, jeśli nawet nie ważniejszy podział, więc ze względu na zasadę. Tak to możemy mieć reklamy szeptane, informacyjne, lecz także reklamy typu francuskiego lub nawet polskiego.

http://www.polkas.pl/Pl/oferta/oprogramowanie_gastronomiczne/1/

Czym różnią się wprowadzone przeze mnie przykłady? Reklama informacyjna jest najłatwiejsza do określenia – istnieje zatem po prostu przekaz, iż jesteśmy rzecz do zaoferowania dla klienta. Reklama francuska i będzie używała sprzedać nam konkretny towar wykonując go w twórz żartobliwy. Z zmian reklama typu polskiego będzie zawierała do pewnych kulturalnych dzieł sztuki, powiedzeń czy same zjawisk znanych tylko Polakom. Dla mnie najciekawsza jest reklama typu szeptanego. Żeby ją zaprezentować, użyję pewnego przykładu. Wyobraźmy sobie, że stanowimy w sklepie. Oglądamy jakąś koszulę, a sprzedawczyni, nakierowana naszym przekonaniem, kieruje się w bliskim trendzie a od razu zaczyna wychwalać produkt, nie patrząc na bliskie protesty, że tak naprawdę ciągle się nie zdecydowaliśmy bądź te „tylko oglądamy”. Ten pan sprzedaży sprawia, że czujemy się przytłoczeni, śledzeni, jesteśmy z razu ochotę wyjść ze sklepu.

Sprzedawcy nauczeni reklamy typu szeptanego podejdą, zapytają czy nam w czymś pomóc, a jak odpowiemy magiczne „nie, dziękuję”, odwrócą się i, niby przypadkiem, zaczną prowadzić do różnego sprzedawcy, że niedawno kupili dla własnego partnera koszulę w współczesnym sklepie, zaczną wychwalać produkt. Da to, że my, przypadkowi słuchacze, zajmiemy się przedstawianym produktem. Prawdopodobnie kupujemy tę samą koszulę, zapłacimy za nią oraz spełnieni wyjdziemy, nie mając do tyłu świadomości, że obecnie zostaliśmy zmanipulowani. Ostatni przytoczony przeze mnie przykład doskonale pokazuje, czym jest perswazja. Czy istnieje do działanie dobre? Dla odbiorców sprzedawało się, że nie, w skutku nikt nie planuje być kierowanym. Jednak dla sprzedawców jak wysoce. Spójrzmy prawdzie w oczy. Sklepy, wszystko jedno z której branży, spośród ostatniego się utrzymują. A historia pokazała, iż handel metoda wymienną nie do końca się sprawdza.